اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری

  • کد خبر: ۲۲۷۸۳۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری
خطه توس، مهد زبان و ادبیات پارسی، به‌ویژه در حوزه ادبیات حماسی است و اعتقاد ما در شورای ششم این است که توس و آرامگاه فردوسی به‌عنوان خاستگاه اصلی زبان فارسی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و برای تحقق این هدف باید با تعامل بین‌دستگاهی و عزم ملی تلاش کرد.

نظام‌های مدیریت‌شهری امروزه به نظام‌های اجتماع‌محور شهری تبدیل شده‌اند و به‌همین‌جهت نظام مدیریت شهری نیز خود را یکی از مخاطبان اصلی تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در‌خصوص توسعه و آبادانی منطقه تاریخی و تمدن توس می‌داند. خطه توس، مهد زبان و ادبیات پارسی، به‌ویژه در حوزه ادبیات حماسی است و اعتقاد ما در شورای ششم این است که توس و آرامگاه فردوسی به‌عنوان خاستگاه اصلی زبان فارسی ظرفیت جهانی‌شدن را دارد و برای تحقق این هدف باید با تعامل بین‌دستگاهی و عزم ملی تلاش کرد.

سال ۱۳۷۵ رهبر معظم انقلاب در حاشیه سفر به مشهد و پابوس امام رضا (ع)، طی بازدید صبحگاهی خود از توس در دست‌نوشته‌ای مرقوم کردند: «من در کنار زیارت امام رضا (ع)، آمده‌ام تا از توس بازدید کنم.» در فرمان ایشان چهار کلیدواژه اصلی بیان شده است و ایشان می‌گویند اینجا خطه‌ای فرهنگی و تاریخی است و باید به زیباسازی و آبادانی آن هم توجه شود و درنهایت می‌فرمایند اینجا شهر پرقصه‌ای است. میراث ماندگاری دارد که به غارت می‌رود. مسائل فرهنگی، تاریخی، زیباسازی و آبادانی، کلید‌واژه‌هایی است که باید بدان توجه کرد. 

نگاه ما در شورای ششم نیز اهتمام ویژه بر تحقق فرمان رهبری است و این رویکرد در دوره ششم مدیریت شهری با اهتمام و توجه ویژه دنبال و تقویت شده است؛ به‌طوری‌که در سال اول فعالیت شورای ششم برای توسعه و بهسازی توس با اختصاص ۵۹۰‌میلیارد ریال، سال دوم ۲۶۰۰‌میلیارد ریال و برای سال سوم ۴۹۰۰‌میلیارد ریال و درمجموع حدود ۸ هزارمیلیارد ریال در مدت سه سال برای توسعه این محدوده و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اعتبار تخصیص یافته و به کمک دولت آمده است.

 این رشد اعتبارات نشان‌دهنده عزم جدی ششمین دوره مدیریت شهری برای تحقق صددرصدی فرمایش رهبر معظم انقلاب است؛ به‌نحوی‌که سیاست‌ها و اقدامات اجرایی در محدوده منفصل توس موجب اقدامات کالبدی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در‌راستای حفظ میراث ماندگار توس شود.

زبان و ادبیات فارسی دغدغه مکرر سال‌های دور‌ونزدیکی است که رهبر معظم انقلاب خاستگاه و موطن آن را مزار حکیم شیرین‌سخن استاد ابوالقاسم فردوسی می‌دانند. خطه توس مهد زبان و ادبیات حماسی است که غرور و عزت ملی را به‌همراه داشته و توان و شهامت و شجاعت ایرانی را برگ‌های تاریخ به‌زیبایی نشان می‌دهد. 

خطه توس در دل مأموریت‌های نظام مدیریت شهری، نقطه درخشانی در ذیل سایه توجهات حضرت رضا (ع) است تا بتواند فرصت‌های زیارت را افزایش دهد و زبان پارسی را زنده‌تر کند و درجهت تحقق منویات رهبری گام‌های موفقی را بردارد. اکنون توس سرزمین زیبا و ماندگاری شده است که سه سال تلاش به قدر صد‌ها سال آبادانی ایجاد کرده است و می‌توان این راه را در یک دوره پنج‌ساله دیگر نیز ادامه داد تا به نهایت مطلوب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->